7 jan. 2013

Bildöverföring steg för steg...

Du behöver en kopia (laser) som är spegelvänd...
denna blogg finns många användbara texter/
bilder... Men kopian som jag använt är kopierad 
från ett klistermärkesark...

"Lacket"/"limmet" som jag använt heter ART Medium, köpt
på Sinelli. Ha en plastficka under då du breder ut limmet/
lacket.

Bred ut "limmet"/"lacket" med pensel... Se till att det bli
jämt över hela bilden...

Rulla över bilden med en flaska/burk... Ni ser att min 
siderburk har hängt med en tid. Den har innehållet kvar
och det gör att den har tyngd...
Låt bilden torka i ett dygn.

 På våra kurser brukar vi blåsa med hårtork en god stund.
Men man är tvungen att ha bilden torr annars går den
sönder då man börjar gnugga bort pappret...

Blöt bilden lätt...

Då du ser att vattnet dragit sej in i pappret så börja med
runda rörelser gnugga bort pappret... Du kan få upprepa 
denna procedur många gånger så att allt papper kommer 
bort... Nu är bilden framme !

Ha en fin början på veckan... Första dagen på jobb 
idag och nu kommer det att rulla på...
Kraam
Sanne

9 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Än en gång tack för alla tips du ger!
Detta ska jag göra, måste bara hitta lim!
Kram
Eva

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Åh vilket bra tips.
Kommer bli användbart här hos mig:)
Tack.
Kram Jennie

Anonym sa...

Hej!

Jag känner igen bilden från arket med klistermärken... hm!
Jag kollar ofta din jättefina blogg med fina bilder och kreativa idéer(skriver dock inte lika ofta kommentarer)...

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kram,
Veronica (sommarkursdeltagare)

No34 sa...

Tack igen för dina underbara tips!!! Tavlan i föregående inlägg var helt i min smak!!!
Och Cactus-tunikan - kanonsnygg!!
Ha det bäst, kram Kate

House and Garden by Bia sa...

Men oj vilken fin tavla du har gjort i förra inlägget...kanske prövar jag det nån gång ;)
Ha en fin kväll!
Kramen bia

Anonym sa...

Hej!
Vad spännande, hittade liknande lim/lack på Panduro, är det du använder speciellt för överföring på textil?

/Ann

Camilla sa...

Tack för ett super fint tips!

Veronicas Lantliv sa...

Så fint det blev. Måste jag testa :)
Tack för tipset. Kram Veronica.

Lisa sa...

Hej..
Vilka fina saker du gör..
En fråga om bildöverföring:
Går det bra med vanligt skrivpapper och funkar det att skriva ut på en vanlig skrivare som har bläckpatroner ??
Med vänlig hälsning Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...