19 jan. 2013

Hu-jeda-mej...

Vi redan en tid haft en ny lampa över soffbordet i tv-
rummet... Det är så super svårt att välja en lampa och 
nu fick denna stanna... 

Men hu-jeda-mej så kallt vi haft det... När jag kom hem 
körade från en super rolig fest i går natt visade termome-
tern - 33. Man kunde ju tro att vi bor i Sibirien och inte i 
södra Finland...

Nu ikväll är det inte mera så kallt ( -16 ), men nog tar jag 
min stickade pläd runt mej då jag kryper upp i soffan 
under vår nya lampa... Gillar lampans sken på kvällen,
ävenom jag hellre har små lampor som lyser lite i varje
hörn...

Önskar er ALLA en skön och mysig lördagkväll !
Kraam
Sanne


15 kommentarer:

alegni sa...

Ja jisses, vilka makalösa temperaturer ni haft där i söder. Vi hade bara -3 i morse, och ännu lite varmare på eftermiddagen.
Fint hos er, som vanligt!
Kram

Tinis vita hem sa...

Så fin bild, jag trodde först att bilden var från en inredningstidning :) Jag ser oxå en ny kudde i soffan :))
Ha en god fortsättning på helgen!
kram Tini

MINA TVÅ HEM sa...

Oj det ser jätte fräscht och hemtrevligt ut. Vi hade i morse 25,4 och nu 12,3 så i morgon snöar de säkert igen.
Trevlig kväll!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Home Bohemia sa...

OjOj vad kallt!! Det var länge sedan det var sådan kyla här:) En så vacker pläd att mysa under/Kram Maria

Pieni Lintu sa...

Todella kaunis torkkupeitto!!

hemma hos lilla mej sa...

Härliga bilder ,Ha en fin och mysig lördagskväll.Kramar Rita ♥

Hjärtruds Stuga sa...

-33 det är kallt det. Vilken härlig stickad pläd du har. Den ser varm och go ut att svepa om sig i kylan.

Ha det gott

Kram Karin

Karin sa...

Har beundrat din fina pläd ända sedan du lade upp den första gången. Ungefär hur stor är den? Funderar nämligen på att sticka en likadan!

Nette Cecilia sa...

Men så kallt ni haft det här har det varit nollföre idag ,med snöfall ,,nu 4 minus ,kram nette

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Å hualigen vad kallt. Liiiite varmare kan det då vara! Vi hade runt -5 idag. Perfekt för lite längdskidåkning!
Ha det gott i kylan! Kram!

Veronicas Lantliv sa...

-33 grader..då är det bistert minsann. Här har vi -13 ikväll. Ha en mysig kväll under goa filten. Kram Veronica.

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Ihanalta näyttää tuo lamppu ja viltti myös! Täällä pakkaset jo vähän hellittävät ja pävällä satoi luntakin pitkästä aikaa... tuli melkein jouluinen tunnelma :)

Lyckoslanten sa...

Jag kommenterade via paddan i går, men var osäker om kommentaren for iväg eller inte, men nej.
Här har vi väntat kallare, men idag visar mätaren kring -10.
Ha det fortsatt skönt under fina pläden och i det vackra lampskenet! ♥

Unknown sa...

oi oi oi, ja det er skikkelig kaldt, huttetu!!!

Nydelige bilder og lampe :)
Kos deg masse med søndag, klem :)

Photo by Maria sa...

Jisses så kallt ni har haft det.. Här har det legat på max 15-16 minus, kallt nog tycker jag..
En go pläd är gott att ta runt sig då.. Jag har en elektrisk som är så himla varm och go..

Kram Mia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...