30 jan. 2013

Stickat på ljus...

Hittade i våran matbutik servetter som ser ut som om de 
skulle vara stickade. Måste ju bara köpa dem, för jag 
tänkte på att jag ville dekorera ljus med servetterna...

Jag tog det yttersta lagret av servetten och rullade servetten
 runt ljuset. Satte bakplåtspapper runt och strök lätt med 
varmt strykjärn på ljuset.  HÄR hittar det tidigare inlägg 
om samma sak... 

Var inne i en blomaffär idag ( skulle ha blommor åt en kollega
som har benet i gips ) och då såg jag denna lilla klocka...
50 % på alla inredningsgrejer i blomaffären och ut kom
jag med den lilla härliga klockan, 6€ fattigare....

Önskar er en mysig kväll i snöstormen...
Kraam
Sanne

14 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Vilka härliga idéer du har...så kreativ!!
Vad snyggt ljuset blev och klockan bara såå snygg!!
Kram bia

Camillas Lantliv sa...

Hej hej.

Oj vilken rolig ide, måste testa, man kan ju använda massa olika servetter i de färger man gillar, åh va kul. Tack för tipset. Jätte söt liten klocka, det är nästan den spontanta lilla turen in i en butik som är roligaste och mest givande:).

Stor kram <3

Tinis vita hem sa...

Ljusen blev superfina och klockan var ett fint fynd :)
Jag kom just in efter att ha skottat snö i nästan 2 timmar ..
kram Tini

Monica sa...

Nejmen vilken idé!
Skall genast pröva, hoppas det lyckas.
Du vet ju att jag haft lite motgångar på sistone ;)

Ha det bra
Monica

Lyckoslanten sa...

Så snäll du är med dina uppmuntrande ord och så fiffigt med det stickade runt ljusen. trodde du hade köpt de som Hemtex sålde, men du finner dina egna vägar. hoppas få syn på sådana servetter! Ha det bäst! ♥

Ninnis sa...

Vilken rolig ide...tack för den...=)

Kram Ninni

Unknown sa...

Så utrolig at man kan stryke på lys... det har jeg ikke tenkt på..... trodde man måtte ha dekoupagelakk.... måprøvemåprøvemåprøve:)

Betong ute och inne sa...

Åhh det var en jättesöt klocka...och oj vad snyggt med ljusen....super!

Kram Malin

hemma hos lilla mej sa...

Bara så snyggt med ljusen.Härlig klocka .Kramar Rita ♥

MINA TVÅ HEM sa...

Fina ljus, kan man bränna ljusen som normalt eller skall man ha dem som dekoration efter den här förvandlingen?
Kram, monica från MINA TVÅ HEM

Malin ~ inredning och annat sa...

Åh vilka fina ljus! Jättevackra!

No34 sa...

Läckert med ljuset, och det går att elda ljuset oxå...!
Så fina lampor i sovrummet, jättefina!
Ha det gott, kram Kate

krajamaria sa...

Spännande och så smart med strykjärnet! Det pysslet vill jag testa! :)

Mimmi sa...

Det blev riktigt snygga ljus! Gillar verkligen stickat, både att sticka själv och njuta av alla varianter av stickat som man ser nu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...