14 nov. 2011

Ett paket åker iväg...

Nu blir det att skicka iväg ett par sockor till vår L...
Vi får hoppas att det håller fötterna varma på henne 
och förkylningar borta...

Jag har använt garnet Sju bröder och 4:ans stickor. Skaftet 
har 30m, 1r, 1a i 30 cm (ca 80 v). Lägg skaftet omlott och 
plocka upp 44m på 4 stickor och sticka 14v innan du börjar 
med hälen...  I " skarvet" mellan skaftet och sockan virkade 
jag: 1fm, 3lm,1fm i första lm,1fm och upprepa det varvet
runt...

Ha en bra början på veckan !
Kraam
Sanne

15 kommentarer:

Livingroom sa...

Jättefina... tack för mönstret, tror jag skall sticka ett par till vår J i Kimito...;)
Kram !

Lena sa...

Men så fina sockor, helt säkert blir mottagaren av paketet glad!

Önskar jag kunde sticka...

Ha en fin vecka!

Kramar/ Lena

Livsnjutaren sa...

Hej, du får gärna maila mig mönstret. finns det en mer ingående beskrivning för blondiner? haha. Jag är nybörjare på sockar men ohh vad det är roligt
fia_eng@hotmail.com

Kram/Fia.

Anonym sa...

Åhh, så fina. Tack för mönstret. Ska se om jag kan. Får jag höra av mej om jag behöver hjälp? Britt

Gunillasljusglimtar sa...

Jättefina sockar,kul att sticka...Jag stickar pippimössor på löpande band snart...ha en fin dag Kramis Gunilla

Kickan Style sa...

Vilka fina sockor!! Fick åxå själv ett par av mamma senast jag var hemma!! Vilken lyx med såna mammor!! :)

Tinis vita hem sa...

Sockorna blev superfina, L kommer nog att bli glad :)
kram Tini

Vi i Villa Ville kulla sa...

Vilka fina sockar du har stickat!!
Tack för beskrivningen, kanske ska testa att göra ett par. Vi håller tummarna att hon piggar på sej!!Har börjat sticka från din andra beskrivning på torgvantarna lite klurigt i början men nu har jag kommit igång,tack för tipset!!!

Kram Kram Lotta

alegni sa...

snygga sockor, men beskrivningen lät sjukt invecklad. fast det brukar lösa sig när man har handarbetet framför sig och läser det vartefter arbetet framskrider.
kram

Lyckoslanten sa...

Men så fina! Jag blir verkligen sugen på att sticka de där!
Mina söner går alltid i stickade sockor och min mamma är den som anser att hennes livsuppgift är att förse dem... än så länge.
Tack för mönstret! ♥

Zinkhjärtat ♥ sa...

Oj så vackra sockor!!
Stor Kram Annelie ♥

Fru Lagom sa...

söta :)
jag önskar att jag kunde sticka... men tills vidare tigger jag raggsockor av mormor ;)


ha det fint!
/kräm

Anette Ryan sa...

Sååå fina sockor måste bara hålla fötterna varma ;). Gillar att du satt knappar på skaftet, en kul ide.
Kram Anette :-)

Ninette sa...

Hejsan! Jag har precis hittat din blogg - vad kul att hitta fler i svenskfinland som pysslar och grejar! Vill defintivt följa med dej och vad du grejar :) Gillar stjärnfallskransen jättemycket!

Fru B sa...

Så fina och orginella de är!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...