22 nov. 2011

Skedblommor....

Skedarna kommer från loppis... De var fastlimmade på en kak-
form... Hade problem att få loss dem, men kom ihåg att sonen
tagit loss märken på bilar och använt varmluftsblåsare...

Nu står de små skedblomstren i köksfönstret. Puh vad svårt att 
få en bild i detta mörker och mot fönstret... Hur gör ni? Fotar 
ni med blixt ? Hade tänkt tala med julgubben om att kunna 
få en extra blixt till kameran... 

Full fart på veckan kära vänner... Vi närmar oss advent !
Kraam
Sanne


Loppis kakformen där skedarna
var fast limmande. Ni kommer 
att få se vad det blev av kakformen.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Erinomaisen hauskat kukat :D

Fru B sa...

Jag älskar din blogg! Har den att ta till när min fantasi tryter ; ) KRAM

anise sa...

SÅ FINA DINA SKEDBLOMMOR ÄR..VILKEN FIFFIG IDE..JA NU GÅR DET RASANDE FORT,SNART ÄR DET DAGS ATT HÄNGA UPP STJÄRNORNA..SKA BLI SÅ MYSIGT,JAG HAR LÄNGTAT I FLERA VECKOR NU..
Kram på dej
Anita

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men vad fint det blev! Vad får du alla fina idéer från?! :)
Kram till dig!

Vardag och flärd sa...

Nu fick jag en idé att pynta i min veranda, tack för den!
Kram Eva

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vännen vad fint det blev!! Jag älsakr gamla bestick Har sett de som gör servettringar och allt möjligt. Skulle jag med vilja , men jag hinner aldrig, hihi.
Ha en skön eftermiddag!
Kramkram<3nettan

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Men så originella blommor, gilla!
Jag tycker bilden blev bra, trodde att du medvetet gjort den så!
Nej, nu är det allt bra mörkt, tur vi har adventsljusen...
Carin

Tinis vita hem sa...

Skojiga och lättskötta blommor :)
Få se vad du hittar på med formen?
kram Tini

Auli sa...

On tosi vaikeaa kuvata. salamalla tulee minun mielestä aina liian kirkkaita kuvia ja ilman salamaa ei tahdo valo riittää. Toivottavasti lusikat kasvaa kuin perunat ja sammaleiden alta paljastuu joskus puolen tusinaa!

Photo by Maria sa...

Vilken rolig och snygg idé =)

Är det för mörkt så plåtar jag med min externa blixt som jag kan vrida och ställa åt olika håll på.. Jag kan oxå ställa blixten på annat ställe så ljuset kommer från ett annat håll.. Men är det inte allt för mörkt använder jag mitt objektiv där jag kan dra ner bländaren till 1,8 =)

Ha en fin kväll..

Kram Mia

Pia sa...

OOH, MY...??? En sådan braaak idé och förverklignade!!!

Kramisar!
-Pia-

Aquilejans sa...

Ja nu går tiden fort, vi närmar oss advent med stormande steg;)
Mvh Malena

Nette Cecilia sa...

Så härliga skedblomster ,fyndigt ,kram Nette

Jenny sa...

Så fina!!! Du har en underbar fantasi och skaparglädje, det smittar av sig lite på mig ibland ;) Tack för inspirationen!!
Ha det gott, kram Jenny

Lyckoslanten sa...

Sådana blommor kräver ju knappast underhållning och de är dessutom vackra. Undrar om den externa blixt jag ofta använder skulle ge bättre bild än din. ♥

Fru B sa...

Tycker bilden blev läcker när man ser köket speglas i fönstret : )

Anonym sa...

Hade jag bara läst det utan att se bilder till hade jag nog inte provat det själv, men det här blev ju jättefint! Knasig idé och häftigt att det blev så bra! Tack för tipset!/Susanne

Monkan sa...

Jag tror bestämt att jag har hittat en ny favoritblogg :) Så mycket fint du gör, och skön blandning med olika typer av projekt. Jättesöta skedblommor :) och ljus i sockerkaksform (äldre inlägg), finns det nån gräns för vad du kan hitta på? :) Och superfin header.

Ja fota i dålig belysning är ju lite trixigt, kräver väl hög ISO (=ökar bruset) och/eller lång slutartid (=svårt att hålla kameran still länge nog). En blixt i fönsterrutan vill man ju inte ha, så du får önska dig en blixt som går att vinkla och studsa i tak eller vägg av tomten :) men kanske en del av den mysiga stämningen försvinner med blixt så passa på att önska ett stativ också :) så blir det stadigt och bra. Eller bara fortsätter som nu, för skedblommorna syns ju klart och tydligt :) och det är ju huvudsaken. Kakformen... var "speciell", det ska bli intressant att se hur du ska bräcka det :)

Anette Ryan sa...

Vilka kul ideer du har jämt :-) Jättefina skedar som växer hos dig.

Lycka till med växtligheten nu!
Kram Anette :-)

Elins Lantliga Drömmar sa...

Vilka fina "blommor". Blir så sugen på att göra något liknande härhemma.
Kram Elin

Rapport till Vänfors sa...

Åh, jättegulligt med skedarna som blommor, både jul och inte på samma gång.

Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...