21 nov. 2011

Glasögon runt halsen...

Mitt smycke består av glasögon "plexin" som jag fått
från olika glasögonaffärer... "Plexina" slängs ju efter 
att riktiga linserna kommer i glasögonbågarna...

Visst tittade de lite konstigt på mej då jag bad att de skulle 
spara "plexina"åt mej, för de slängs ju i papperskorgen. 
 Detta får väl gå under temat återvinning... 

Tack M för denna goda idé... Det som jag trodde att 
kunde vara svårt var att borra hål i plastplexina...  Men det 
gick som en dans med en 1mm:s träborr...

Man kunde ju använda glasen på riktigt om det skulle finnas 
styrka i "plexina"... Tänk lyfta upp halsbandet och hålla ett
glas vid ögat för att se... Kunde se tufft ut...

En trevlig början på veckan önskar jag er !
Kraam
Sanne

22 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

så rolig ide', snyggt.
Återvinning är ju alltid bra!
~marita~

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken kul idé och så fint det blev, verkligen läckert och annorlunda!
Agneta kram

Tinis vita hem sa...

Det blev ju ett unikt och skojigt halsband :)
kram Tini

Livet på Vestergård sa...

Skulle vara både praktiskt och snyggt om det var styrka i glasen
;0)

Bente sa...

Så stilig. Veldig kreativt.

Klem Bente

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Sanne.
Men vilken härlig idé, väldigt vackert blev det ju också.
Du ser verkligen möjligheterna som ingen anna ser.
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Anonym sa...

Vilken superbra idé annorlunda och kul!

Ha en fin start på veckan!

Kram Renate

Gunilla sa...

Va smart, om man bara behöver läsglasögon skulle det väl gå att köpa billiga från Tiimari, plocka isär och göra på samma sätt...eller är det glas linser i dom???(säger en som har -5,9 i linsstyrka)
Kul grej i alla fall!!
Regniga hälsningar :)

Vardag och flärd sa...

Så fräckt! Och riktigt snyggt! Du är så påhittig!
Kram Eva

Ninette sa...

Det var en jättekul idé det där! Verkligen smart återvinning!

Hanna sa...

Så snyggt.
Kram
Hanna

Photo by Maria sa...

Coolt halsband blev det ju av de "glasögonen".. Du får köpa ett par billiga läsglasögon och plocka ur glaset och sätta en sådan så kan man ha det som förstoringsglas =)

Kram Mia

Anonym sa...

Vilket härligt återbruk;) Så fräckt...

Önskar dig en härlig dag

Pia sa...

Nämen himmel!!!!!!!!!!!! SUPER FIN IDÈ!!!! Helt änpöliivipöl!!!!! Såååå fint smycke att HUH!

Kram på dig!
-Pia-

Vi i Villa Ville kulla sa...

Verkligen rena rama återvinningen!!!
Men va snyggt det blev!
Kram Lotta

Fru B sa...

Snyggt! Häftigt! Fiffigt!

lyckobo sa...

Alltså, vilken häftig ide'!!!! Så otroligt fint och personligt det blev!!!

Bittan sa...

Så läckert och annorlunda och att texten var kvar gjorde ju det ännu bättre :-)
Ha en mysig adventsvecka.
Kramelikram Bittan

Fagras trädgård och tankar sa...

Kul att läsa om dina roliga idéer och se dina fina bilder. Jag är inte i närheten av kreativa saker som du gör, men titta in på mina blogg och se mina lövrosor. Snyggt, lättgjort och en bra bas till en massa annat pyssel.

Johanna Stålros sa...

Superläckert!!! kram Johanna

Seralias Stuga sa...

Wow, säger jag som slänger plexin på jobbet dagligen! Ett så fint smycke borde ju jag bära.

Ha det gott!
-mona-

Melle sa...

Wow vilken ide o snyggt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...