20 nov. 2011

I väntan på julpost...

Julkortspåsen finns nu i vindfånget...

Fortsatte på mitt djurtema... Hittade i veckans Allers mönster 
till denna lilla Bambi-modell...

Efter lite små justeringar så ritade jag modellen på ett papper 
som har limfilm på baksidan (Vliseofix).... Strök fast modellen 
på ett vit linnetyg...

Klippte ut Bambin... Tog bort pappret och strök fast Bambin på 
påstyget... Sydde sicksack runt... HÄR kan du på en finsk nät-
affär beställa limfilm med papper bakom (liimaharso paperilla)...
Praktisk och bra att använda då man gör applikationer...

Modellen i Allers...

Skön söndag till er alla...
Vi njuter av en frostig kall dag med sol...
Kraam
Sanne

Allers nr 47 2011.

21 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Din blev finare än Allers modell =)

Jättefint med linnetyget och perfekt att ha julkort i..

Kram Mia

Summerfield sa...

Hvor er den bare sød! Jeg elsker det simple og romantisk udtryk. Meget "Julet" :)

Tjek iøvrigt min blog ud, hvor jeg lige nu har en fantastisk giveaway med gode vinderchancer :)

http://summerfieldhome.blogspot.com/

Lyckoslanten sa...

Så mycket fint jag har missat när jag har yrat runt på utställningar och teater! Fin påse för julpost! Jag gick just genom alla härliga julkort jag fick av eleverna i fjol. Skön dag med skogspromenad! ♥

Anonym sa...

Fin påse för julpost! Jag har inte missat din fina blogg men varit tokförkyld och när jag trodde jag var på banan igen så fick jag ett bakslag med öroninflammation.

Det är alltid en glädje att kika in här och bli inspirerad av alla dina kreativa skapelser.

Söndagskram (den är smittfri)
Renate

Monica sa...

Vilken söt bambi.

Jag tycker också din påse ser bättre ut än tidningens ;)

Ha det bra
Monica

ps. bloggträff med tema låter bra ;)

Aquilejans sa...

Jättefin julpostspåse:)
Kram Malena

Hannashome sa...

Du är så duktigt o kreativ att jag smäller av!
Älskar din blogg :)

Anonym sa...

Great pics, beautiful and cozy blog!
Have a nice Sunday!
kisses,
Cristina

Camilla sa...

jätte fint! önskar jag åxå kunde fixa o dona så där, men jag kan knappt sy en raksöm ens med maskin :(

Vi i Villa Ville kulla sa...

Lika händig och kreativ som vanligt!!!!Himmel va du hinner med mycket!!!
Kram Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättefin påse, gulligt med Bambi. Du är bra på och sy snyggt.
Kramar
AnnaMaria

Tinis vita hem sa...

Jättesöt bambi och påse :)
kram Tini

Melle sa...

Härlig!

Ninnis sa...

Jättesnyggt !!!

Kram Ninni

Handgjorda drömmar sa...

Verkligen snyggt! Lintyg är bara så himla vackert :)
Kram marie

Gugis Pärlor sa...

Wow.. så fin julpåse!!!

Kram Gugi

Rapport till Vänfors sa...

Men vilken fin liten "påse", dessutom behöver man väl inte ta ner den efter jul? Passar ju hela året.

Kram Annika

Livet på Vestergård sa...

Nu har jag missat flera fina inlägg hos dig. Jättefin påse för julkort. Jag tycker nog att din påse är mycket snyggare än modellen!
Kram Kicki

Galleri MochB sa...

Så söt :O)

Stephanie sa...

Men ååååååh vad fin!! Och smart och användbar antar jag!

/Stephanie

StrandviksVillan sa...

Tack för all mysig julinspiration!!
Du gör så fina saker själv!

kram, Ann-Christine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...