16 nov. 2011

I väntan på snön...

Modellen till min stjärna kommer från att jag köpte en 
linnefärgad stjärna... Men ville göra flere så det var bara
att ta fram tyg och sy...

Lite snöflingor i form av stjärnor får pryda vår spegel i 
vardagsrummet.... Min ljusamling som ni skymtar i bak-
grunden har fått flere medlemmar, vilket jag gillar...

Stjärnan är enkel att sy: Sy längs en utklippt stjärnmodell.
Lämna öppning. Fyll och sy på maskin ihop hålet. Klipp
runt stjärnan med sicksacksax. Sy några pärlor....

Tänk att det är onsdag och halva veckan har flugit iväg...
Jag önskar faktiskt att det skulle komma lite snö... Vet 
inte om jag vågar säga det högt...

Ha det bra !
Kraam
Sanne

23 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Vacker stjärna du sytt, fint med kristallerna :)
kram Tini

Jonna sa...

Kaunis tähtönen! Lunta olisi ihana saada.. toivotaan että pian :)

Marika-Valkoista&Rustiikkia sa...

Hej!
Ihanan tähden olet taas askarrellut♥♥♥!
Olisi juu kiva saada pieni lumipeite maahan,niin tulisi paljon valoisampaa...:)
Mukavaa loppuviikkoa sinne!
Kraam,
Marika

Auli sa...

Kaunis tähti. Aika menee, joulukin on jo yks kaks! Hyvää loppuviikkoa sinulle Sanne!

Ninette sa...

jag föredrar nog vita stjärnor och konstgjorda snöflingor just nu - vi har så himla kallt och dragit på golvena, så vintern får gärna hålla sig borta! Men vet nog vad alla ni som gillar snön tänker - det är så vackert med snö på marken, och speciellt första snön är lite extra magisk tycker jag.

LissasVita sa...

Jaa,så enkelt och fint! Kramen Lisbeth

Fru B sa...

Nä, viska det där sista : ) Det räcker med lite frost! KRAM

anise sa...

Men men så fin stjärna du sytt..och din samling i bakgrunden lyser så fint..Jag vill oxå ha lite snö,så vi kan få värma lite glögg..men det törs jag inte säga högt när min gubbe hör..(han jobbar med snöröjning)..
Kram på dej
Anita

Ninnis sa...

Hoppas att din fina "snöstjärna" kan locka ner lite äkta vara...=)

Kram Ninni

Livet på Vestergård sa...

Vacker stjärna! Jag håller med nu börjar jag också vara mogen för snö :)
Kram Kicki

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ååh vilka söta stjärnor! Skulle kanske sy mig ett par och inte bara hjärtan:)
Stor Kram Annelie ♥

Its a house sa...

Trevligt med snöstjärnor! Jag hoppas bara att vi får se dem utanför fönstret snart också!

Maria sa...

Så mysigt..♥ Och ja vem vet snart är väl snön här. Kram Maria

Lyckoslanten sa...

Fin stjärna! Det här med frost tog jag emot bättre än väntat så jag antar att även snön gör mig ljusare i sinnet! ♥

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Fin stjärna, enkel och snygg.
Känns faktiskt lite som om det är snö i luften, tycker jag.
Vi får väl se om det kommer nån.
Må så gott
Kram Anette

rosenälvorna sa...

Hej, vad jättesöt din stjärna är :) Christina

alegni sa...

du får nog hålla tyst med din önskan om snö, hördu!! sånt elände vill vi inte veta av, förstår du.
finfin stjärna. den där skulle till och med jag klara av att sy. ;)
kram

Vi i Villa Ville kulla sa...

Va händig du är!!!
Jättesöta stjärnor!
Ännu ett tips tack söta du!!!
Stora kramen Lotta

Hammarsbacken sa...

Vilken söt stjärna. Och kläderna i förra inlägget var helt underbart fina. Vill också ha... Kram Sonja.

Anonym sa...

Vilken vacker stjärna. Underbart pyssel;)

Ha en skön kväll

Marika-Valkoista&Rustiikkia sa...

Moi taas!
Servetit on Sisustajan Taivaasta..menehän kipin kapin tilaamaan...niitä oli siellä vielä tänään,kun kävin siellä...;)
Kraam,
Marika

Rapport till Vänfors sa...

Men så enkelt och ändå så fint. Tack för det fina tipset.
Kram Annika

Nette Cecilia sa...

Vacker stjärna ,kram Nette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...