24 mars 2011

Påskäggen smyger sej fram...

Mina nya påskägg smyger sej fram.... Ser ni lite färg !
Påsken är ju först om några veckor men såsom tiden rusar 
iväg och så är det snart påsk...

Tänk att följande veckoslut efter påsken är det Valborg, då
vill man ju inte ha påsk mera... Så bloggisar nog är det 
väl okej att ta fram lite påskgrejer ?

Ramen är  en Sia`s produkt likaså äggen och kransen... Hade
möjlighet att besöka en tillställning där det såldes Sia`s
inredningsgrejer förmånligt... 

Vi har ett ombytligt väder här idag... Snöar, blåser, solen lyser
och allt detta inom några sekunder... 

Ser fram emot veckoslut och hoppas då  hinna med lite
 påskpyssel...
Ha en skön torsdagkväll och blås inte bort...
Kraam
Sanne

22 kommentarer:

Hanna sa...

Påsk fint.
Kram
Hanna

Unknown sa...

Lite sugen på att plocka fram påsk blir jag allt :) Kanske ska börja under helgen
Kram Maria

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Vilka fina ägg!!! Underbara färger som piggar upp. Jag tror jag ska börja Påska lite också :)
Ha en skön kväll.
Kram
Jessica

Bittan sa...

Helt ok ...jag plockade aldrig bort mina förra året :-)
Helt skumt med helgerna i år när det blir så tätt så allt är tillåtet hihi.

ha en mysig kväll

Kram Bittan

Lantliv och Loppis sa...

Klart du kan börja påskpynta, det har jag ;)
Lite påskris med fjädrar i ljuvaste gammelrosa, naturvitt och dovt lila har redan flyttat in hos mig =)
Ha en fin kväll!
Kram Ellen

Lyckoslanten sa...

Hade inte tänkt på att Påsk och valborg infaller så tätt! Affärerna friar till påsken för fullt, så visst!
Visst är ankdammen liten! Din mor har helt rätt! Det där svartbrödet fick vi nog uppskickat till Österbotten också! :o)
Ser också fram emot veckoslutet! ♥

alegni sa...

jag har också plockat fram påskäggen redan, men jag tror inte någon annan i familjen noterat dem än :)
kram

Monica sa...

Jag håller absolut med dej,
jag tycker vi börjar påsk från och med den här helgen...
Mina ljuvliga Prag-ägg vill så förskräckligt gärna komma fram i dagsljus.
Monica

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vilka vackra ägg! Det är klart att du kan ha äggen framme, tiden går ju fort och snart är det påsk. =0)
Ha en bra kväll.

Kram Emma

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Visst ska vi njuta lite i förväg! Påsken går förbi så fort.
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Livet på Vestergård sa...

Påsken är så kort så visst kan vi börja plocka fram redan :)Jag har ju också mina ägg framme.
Kram Kicki

The House of Antoinette sa...

Vilken härlig färg du har på äggen, den gillade jag skarpt.
Självklart kan vi få njuta lite i förväg tycker jag, påsken är väldigt kort så jag brukar pynta lite innan...

Kram, kram Anette

Auli sa...

Se on totta, että pääsiäinen on nyt niin myöhään, että sitä kannattaa aloitella jo hyvissä ajoin...

Hammarsbacken sa...

Tack för kommentaren på min blogg. Vad kul med nya bekantskaper i bloggvärlden. Jag är ju ganska ny här, men roligt är det. Såg att du bor i Finland. Jag har nästan hela min släkt där eftersom mina föräldrar kommer från Finland. Vilken fin blogg du har. Jag lägger till dig på min blogglista.
Kram Sonja.

Susanne sa...

Fin färg! Jag har också plockat fram lite ägg ;))
kram susanne

Liisa sa...

Jag älskar Sia's produkter! Jätte snygg :)
Det är faktiskt okej att ta fram lite paskgrejer! Jag har ochsa börjat redan ;) Pasken är sa kort!!!
Ha det bra, kram <3

StrandviksVillan sa...

Helt okej - man kan ju kalla det för vårpynt också ;)
Själv har jag haft videkissor i flera veckor redan. Brukar faktiskt inte just påskpynta, det är liksom mera som... vårpynt!

Trevlig helg!

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

Ardisia sa...

Hej där! Jag tycker det är helt ok att börja påskpynta redan.. När det gäller jul så tycker väl ingen det är konstigt att pyntet står framme en månad före?

Äggen dina har så fina färger! Inte behöver det vara gult nödvändigtvis.

TACK snälla rara goa du för dina ord hos mig igår. Jag blev så glad även om jag inte riktigt förstår vad det är som är så beundransvärd hihi! Jag avskyr kaos, oreda och oorganiserad så de dagar jag inte hinner med allt mår jag dåligt. Imorse packade jag ner massa grejer i lådor och tog dem upp till vinden och började genast må bättre av att ha mer rena ytor & utrymme. Konstigt hihi!
Ha en jättefin helg =) Kramis Mia

Michaela Eriksson sa...

Hej!

Vilka söta ägg Sanne! Härliga färger...tänkte också börja pyssla med barnen snart och fixa till lite smått...tack för inspirationen!

Ha en skön helg

Kram/
Smulan

Livet på Sjögård sa...

Hej, jo du gissade rätt. det är en duktig keramiker alldeles nära mej som har gjort den. hon har många andra fina grejer såklart oxo :)
den här köpte jag på julmarknaden här i vår stad och jag vet att de finns till salu i en trädgårdsbod i grannbyn men sen har jag ingen aning om de finns på flere ställen...
Just den här tjejen som har gjort krukan var med i maalaisunelma nr.1 "sininen raikastaa kodin"

Lisbet sa...

Jovisst är det dags för påskpynt nu!
Det blir brått att ändra om från påsk till första maj i år!

Ha en fin helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...