12 mars 2011

Vita spetskrukor...

Igår när jag gjorde en sväng till loppisen hittade jag dessa två
handgjorda keramik-krukor med spetsmönster ... Tänk att
någon inte ville ha dem , tur för mej gillar krukorna massor...

 Annelie med bloggen Zinkhhjärtat har gett mej en utmaning
som går ut på att man skriver 8 saker om sej själv ( som
 kanske inte många vet ) samt utmanar 8 andra bloggar och
 länkar till den man fått den av.
Mina nya krukor får vara åsnebrygga...

1. Skulle gärna lära mej göra keramik ...
2. Gillar vinter och snö..   
3. Älskar havet men simmar inte i kallt vatten...
4. Äger en 30 år gammal fin träbåt... 
5. Är livrädd för ormar... ( Har blivit ormbiten. )
6. Är jätte ängslig om någon i familjen är sjuk...
7. Gillar att köra bil...
8. Har känt min man sedan vi gick i första klass...

Er utmanar jag om ni vill:
 Blev väl inte 8 men om någon vill kan den ta utmaningen !

Alla ljuvliga bloggläsare önskar jag en mysig lördag.
I kväll blir det Melodifestival...
Ha de det bra, sköt om er !
Kraam
Sanne

12 kommentarer:

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

En underbar lördag önskar jag dig också!

Så söta krukor du hittade!

Kram Annica

Livet på Vestergård sa...

Vilken tur du hade som hittade så vackra krukor!
Ha en skön lördag.Kram Kicki

Fröken Tindra sa...

Men vilka fina krukor du hittade på loppisen! Vad kul.
Roligt att läsa lite mer om dig. Ormar ja... Usch!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram!

Lyckoslanten sa...

De där krukorna skulle jag också ha köpt! Fina! Alltid trevligt att läsa dessa utmaningar! Och jag som tycker att jag har känt min man länge... sedan första klass i gymnasiet! :o)
Ha en riktig skön kväll! ♥

Liisa sa...

Vilka söta krukor!
Wow..sedan första klass :)
Ha en solig helg!
Kram Liisa

Lantliv och Loppis sa...

Fina krukor, toppenfynd!!
Ha en fin lördagskväll!
kram Ellen

Anette sa...

Hej hitta din blogg o vart så nyfiken ,jättefin blogg du har .
Krukorna är ursöta :)
Nu ska kolla vidare i din blogg ha en trevlig kväll.
Kram Anette

Kickan Style sa...

Jätte fina krukor, verkligen!!
Man tackar för utmaningen, ska göra mitt bästa!
Trevlig helg och melodifestival kväll :)!

Kristina

Tinis vita hem sa...

Hej! Tack för utmaningen, skall lite dryfta på saken :) Dina spetskrukor är ljuvliga, vilket fynd!
Ha en trevlig lördagskväll,
kram Tini

Gugis Pärlor sa...

Vackert spetsfynd ;O)Pärlisarna gör sig fint i krukorna! Jag är också livrädd för ormar!!! Ha en skön söndag!


Kram Gugi

Mia sa...

Ihanat kuvat!
Helmililjat on niin kauniita.
Mukavaa keväistä sunnuntaita! :)

Auli sa...

Kiitos vaan haasteesta! Vastaan siihen jossakin vaiheessa. Nyt pyörii konttiruudut päässä siihen malliin, ettei pysty! ;) Ihania nuo valkoiset ruukut ja helmihyasintit! Pitää varmaan itsekin poiketa kukkakaupassa tänään kun tulen elokuvareissulta. Menen tyttären kanssa elokuviin ja lupasin viedä köyhän opiskelijan syömään sen jälkeen! Hyvää, keväistä aurinkoista sunnuntaita!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...