8 mars 2011

Tisdagstema: Varma golv...

För mej är det viktigt att golven är varma i huset. Jag går
alltid barfota inne så ni förstår varför det skall vara varmt...

Vi har mörka trägolv i gamla delen av huset, nya delen har 
furugolv. Om jag just nu skulle göra om trägolven skulle de 
 alla bli vitmålade...

Det nyaste golvet är ett mörkt kakelgolv i
bastun..

Nu blir det bygglov på TV och sedan säng.
Har varit en skön fastlagstisdag idag med skidåk
i Messilä hela dagen. 
Ha det gott alla ni som kikar in!
Kraam
Sanne


16 kommentarer:

Kickan Style sa...

Jag kollar också Bygglov :)
Oj ja sku så vilja åka skidor/snowboard, men tror inte riktit det blir av iår :(!! Trevlig kväll!
Hälsningar Kristina

Therese sa...

Låter underbart med bastu:)
Jag går också alltid barfota hemma, så jag förstår absolut varför du vill ha varma golv.

Kram Therese

En vacker vardag sa...

Håller fullständigt med dig om att golv skall vara varma. Men vita golv är jag litet skeptisk till. Fast det beror nog på hurdant hus man har.

Ha en skön kväll!

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Fina bilder!!

Ha en härlig kväll!
Kram Annica

Monica sa...

Samma här, älskar varma golv!
Jag ångrar också lite vårt golv
val.
Nu har vi mörk parkett i hela huset utom köket och våtutrymmet som är kakel.
Men med ljuvlig golv värme...
Här skulle också nu bli vita eller ljus gråa golv...
Man tänker inte på allt, och smaken ändras (helatiden)
Häls. Monica

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag älskar att gå barfota! Sockorna åker av så fort jag kommer in:)
Inte ska du måla ditt fina mörka trägolv:)
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Vintage House sa...

Här är en som älskar barfota och raggsockar eftersom vi har väldigt kalla golv
ha en skön kväll och tack för titten
kram
sandra

The House of Antoinette sa...

Här har det oxå kollats på Bygglov.
Åhhh skidor - nästa vecka ska vi till fjällen och ÄNTLIGEN ska vi få åka skidor. Tjohoo va jag längtar!!!

Kram kram

Ardisia sa...

Hej! Efter att ha bott i ett gammalt hus UTAN golvvärme i nästan åtta år uppskattar jag verkligen golvvärme i det här nya huset. Det var självklart att vi skulle installera det & det var absolut värt av mödan (riva upp det gamla golvet dvs) och besvär.
Messilä lät kul =)Underbart att få åka skidor i några plusgrader & under skinande sol!

Ha en toppendag! Kram Mia

hällkulla sa...

Ja, det där med vara golv är nåt som jag också gillar massor men inte har!! Vissa rum har isande kalla golv hos oss! hrrr ännu rummet brevid badrummet!! brrr säger jag varje morgon då jag kommer ut från duschen!! Men när vi bygger till blir det ändring på den saken!!

Ha en fin kväll!
Pi

Michaela Eriksson sa...

Hej Sanne!

Gillar ert golv, och ert nya golv är helt kanon!

Du har också nånting att hämta inne hos mej..gissar att du redan fått det men jag ville ändå ge en åt dig...

kram/
Smulan

Lyckoslanten sa...

Vi har inte golvvärme överallt, men jag vill alltid gå barfotad i tildatofflor!
Dina golv är vackra! ♥

Gugis Pärlor sa...

Det är skönt med golvvärme! På sommaren går jag alltid barfota men på vintern klarar jag inte av det ;O) Jag tycker att golv gärna får vara mörka så är det i naturen också (marken är mörk)... ;O)

Kram Gugi

Lantliv och Loppis sa...

Vackra golv! Ser så inbjudande ut! =)
Kram//Jennica

Gunillasljusglimtar sa...

Jättefiina golv! varma golv har vi i lägenheten men i min lilla stuga är det kalla golv nu på vintern speciellt men jag älskar tofflor!! Kramis Gunilla ♥

Auli sa...

Heippa. Teillä on kauniit lattiat, meillä pitäisi hioa ja lakata.. Minä taas olen aina villasukat jalassa, melkein kesät talvet. Mulla on huomenna koulussa hiihtopäivä ja tiistaina oli toisessa koulussa. No saa olla ulkona ainakin. Itse en kyllä hiihdä. Hyvää loppuviikkoa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...