2 okt. 2011

Höstens färger i Sysmä...

Vädret var det vackraste man kan tänka sej när vi hade 
kursträff i Sysmä...

Tack alla mina ljuvliga kurskompisar, vilket inspirerande 
veckoslut... Huvudet är fullt av idéer som skall förverkligas.
Kiitos "tytöt " olette aina olleet niin inspiroivia ja kannustavia.
Ei ole ihmettä että meillä on niin paljon yhteistä ja hauskaa 
kun tapaamme...

Jag kan berätta att jag faktiskt studerat på finska och mina kurs-
kamrater var till ovärderlig hjälp då lilla jag skulle uttrycka mej på 
knagglig finska i början... Utan mina fantastiska kurskompisar skulle
 jag aldrig ha klarat av min utbildning. Vi försöker träffas varje år
 och nästa års träff är redan under planering....

Önskar er ALLA en skön söndagkväll!
Kraam
Sanne


10 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Tufft gjort att gå på kurs på finska ,kram Nette

Kickan Style sa...

Vilken härlig höstbild!!

Ha en fin söndag!
Kristina

Riitta Sinikka sa...

Kaunista!!!

Hemmavid sa...

Hej!

Lyckliga du som är "tvåspråkig". Skulle också vilja kunna fler språk flytande... Min mormor var från Norge och jag förstår det mesta på norsk, och kan prata "sådär" men det vore himla cool att kunna prata riktigt! ;0)

Kramen Jenny

Louise sa...

Oj har du studerat på finska:) Hurja!!

Lyckoslanten sa...

Loistavaa! Vilken nytta för livet du må ha haft av de där finska studierna.
Ser ut som något intressant, rosenbetonat, äggfacksursprunget det där i korgen. ♥

Lotta sa...

Visst är det kul på kurs, att lära sig något nytt! Kram Lotta

Livet på Vestergård sa...

Så duktigt du varit som studerat på finska! Roligt att du fick en inspirerande helg.
Kram Kicki

Kristina sa...

Ni har säkert haft det jätteskönt!
Beundrar mänskor som vågar studera på ett främmande språk! Du tog och slog två flugor i en smäll då ;)
Ha det så bra!
Kram

Maria sa...

Vad roligt med finska. Verkar var ett svårt språk eller ?? Och så kul att träffas då och då. Verkar ha varit en underbar träff. En underbar bild du bjudet på också. Önskar dig en skön vecka Kram Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...