19 okt. 2011

Höstens nya lykta...

Gick in till affären White Home för att köpa servetter. Ut kom
 jag med något helt annat, ett minikort och en liten "bricka".

Hittade samma dag en burk på vår lokala loppis... Då blev 
det en ljuslykta med kortet och "brickan " som dekoration.
Skall senare visa vad jag gjorde med locket till burken...

Vår öppna spis i tv-rummet är inte i användning, för all värme 
går far direkt till kråkorna. Men nog kan man ha ljus att 
brinna där då man sitter och ser på tv.

Trevlig onsdag till er alla !
Kraam
Sanne


30 kommentarer:

sussi sa...

Så fiffigt. Jätte fint Ja jag äldrar jag med till kråkorna men det gör inget Kram på dig Sussi.

HEMMA sa...

Snyggt med burken :)
Nu är tiden för ljus, ljus massor med ljus för att öka mysfaktorn.
En fin dag till dig, MALIN

Livingroom sa...

Jättevackert. Jag skulle så gärna ha mera av dessa lyktor men de tar ju 15 e för dem tom på Fida;(((( Man får väl hoppas att man stöter på nån "dum" som int fattar hur fina de är och slumpar bort sina...;))..eller...???

Bente sa...

Så fin den lykta var. Vi har også en peis i kjellerstua som bare er til kråkefyring.

Ha en fin dag

Klem Bente

Cilla sa...

Vilket fint tips på att göra en personlig lykta. Ska visa min lilla dotter idag som har vattkoppor och vill pyssla.

Cilla♥

Maria sa...

Ett sådant underbart höstmys du bjuder på. Det behövs detta mulna ruggiga dag. Kram Maria

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Sanne!
Så enkelt och snyggt med din nya ljuslykta, och sött litet minikort.
Vad kan du ha gjort av locket,måntro...
Önskar dej en fin dag(fast det regnar, i alla fall här).
Kram Anette

Tinis vita hem sa...

Ljuset blev fint!
Tavlan ovanför spisen är också jättefin :)
kram Tini

Mitt Vita Björkebo sa...

Jättefint med gladburken ,brickan och kortet..Ja nu blev jag ju jätte nyfiken på LOCKET ;)..
Ha en skön onsdag ...ANNA

Anonym sa...

Vilken härlig lykta. Tänk vad vackert glasburkar kan bli. Ett riktigt bra återbrukningstips tycker jag;)

Önskar dig en härlig dag/annie

Livet på Vestergård sa...

Så söt lykta du fick!
kram Kicki

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Sanne.
Jättefin!
Ännu en idé från dig som jag kommer att ta efter :)
Du är så otroligt uppfinningsrik.
Ha en härlig dag.
Kram
Jessica

Pajupirtin Kaisa sa...

Oh, vilken fin lykta! Det är ju en gammal syltburk, eller hur. Mycket fint och tunnelmallinen.
Tykkään noista vanhoista tekstillä varustetuista purkeista. Harvoin vain niihin on kansia mukana kun niitä bongailee kirppareilta.
Vanha koulusvenska pyrkii esille, vielä on tallessa.
Halauksia Kaisalta

Jenny sa...

Så fint det blev!! Jag gillar glasburkar!
Ha en bra dag, kram Jenny

Liza sa...

Så många härliga bilder jag missat här hos dig!
Gillade verkligen din burk-lykta!

Ha det fint!

Kram Liza

Anna sa...

Hej ! Va mysigt =) Gillar verkligen din burk lykta, jag blir en härmapa på den =) Ha de bäst
Kramar

Mariette sa...

Så fint det blev. Ja, visst kan man väl elda på annat sätt vid en öppen spis. Den är ju en prydnad i sig.
Mariette

Vi i Villa Ville kulla sa...

Va fint sån där är jag med ska ha ngt speciellt och kommer hem med ngt helt annat hihihi...Älskar dessa glasburkar och dom är så användbara dessutom till allt möjligt!!!
Kramkram Lotta

azalean sa...

Nu blir jag sugen på att leta upp en burk mm. Din är jättefin!
/Anita

rosenälvorna sa...

Hej, snyggt i all sin enkelhet:) Christina

Riitta Sinikka sa...

Oi,miten kaunista!!

Monica sa...

Fint fyndat igen!

Kör själv också med glasburkar som lyktor.
Det finns en sorts inlagda gurkor i en vacker klar glasburk,
som jag gillar. Synd bara att gurkorna inte är några höjdare..
men vad gör man inte... ;)
tar en gurksmörgås till kvällsté!

Ha det bra
Monica

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Det blev en jättefin ljuslykta. Mysigt nu dessa mörka kvällar med tända ljus, värme ger de ju också :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Anonym sa...

Så snygg din lykta är! Enkel på ett stilfullt sätt sånt gillar jag.
Glasburkar är användbara till mycket och jag samlar alltid på mig lite av dem i olika storlekar.

En fin onsdagskväll önskar jag dig!

Kram Renate

Ardisia sa...

fint, mysigt och ombonad. Riktig levande ljus- frossa!
Ha en finveckoslut, kramar
Mia

Lisbet sa...

Så fint! Ibland blir det ju så att man tänkt en sak och så blir det något annat man kommer ut med :) Din lykta är jättefin... ska bli intressant att se vad du hittat på med locket!!!
Ha en fin vecka!
kram

Gugis Pärlor sa...

Det där hade nog jag också handlat i butiken! Jättefint kort med en så läcker medaljong! Dessutom gör det sig så bra på glasburken. En mysig spis fastän det inte går att elda.. men det finns ju andra sätt...

Kram Gugi

Lisa sa...

Hej Sanne..Lika fiffig som alltid och påhittig. Så fint du gör. Nej att elda för kråkorna är väl lite onödigt. Spännande att se vad de blitt med locket..

Kram Lisa

Anette Ryan sa...

Mysigt Sanne!
Här behövs dock ingen extra värme, vi har fått sommar med besked :). Två dagar med över 30 heter ju duga när det bara slår till så där. Men nu ska det visst inte alls hålla i sig utan det var bara en liten retning för oss vintertrötta.
Ha det gött framför brasan.
Kram Anette

Unknown sa...

Var hittar man sen tipset på vad man kan göra av lockat till den gamla glasburken?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...