31 okt. 2011

Ljus i mörker...

När nu kvällarna blir mörkare så vill man ha levande ljus...
Här är min "färskaste" ljusstake...

Jag målade glasflaskorna vita med spraymålning (Aqua från Bauhaus).
En virkad duk från loppis använde jag som dekoration på flaskan...

De virkade stjärnorna fästes med decupagelim och sedan 
målades flaskorna ännu några gånger...

Idag har vi sista oktober och konstigt nog visar termometern
redan tidigt på morgonen +10 grader...

Tack för alla krya på hälsningar till brorsdottern. Hon är 
hemma igen, men får ta det lugnt då några revben är av.

Ha en bra början på veckan !
Kraam
Sanne 


Den vita boken på 
bordet har jag målat 
pärmarna på...

21 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Jättefint!!

Kram

Livet på Vestergård sa...

Så snygg ljusstake du fick!
Här lyser solen i dag och det njuter vi av :)
Ha en fin start på veckan! Kram Kicki

Fru B sa...

Så fina de blev! Jag har köpt på mig en hel hög med små virkade dukar (5:-/st) på Erikshjälpen. Bra tips på vad jag kan göra med några av dem : ) Tack för tipset!

Riitta sa...

Kaunista jälleen :) Mistä sä noita idoita keksit ! ?
Iloa viikkoosi ♥

alegni sa...

men, sanne, så fint du pysslat igen! var hittar du alla idéer och var hittar du tiden att genomföra dem? i'm impressed!
kram

Jenny sa...

Vad fin den blev!

Hoppas din brorsdotter kryar på sig!

Kram Jenny

Aquilejans sa...

Jättefint och mysigt!
Ha en härlig vecka!
Mvh Malena

Monica sa...

Jag säger som Ingela
I'm impressed jag med!!!!

Så fiffigt,igen :)

Ha en bra dag
Monica

Hanna sa...

fint gjort.
Ha en fin vecka!
Kram
Hanna

Nette Cecilia sa...

Fiffiga du det där måste jag prova ,tack för tipset ,kram Nette

LissasVita sa...

Kul ide`!!Kramis

Lyckoslanten sa...

Så du trollar med den vita färgen och virkat! Fint! Roligt att höra att brorsdottern är hemmavid! ♥

Maria - Wikers Liv sa...

Jättesnyggt! Du är så himla duktig och påhittig!
Kram / Maria

Galleri MochB sa...

Sorterade faktiskt igenom mitt spetslager i helgen, och där fanns många som kunde passa sådär. Tack för tipset :O)

Gugis Pärlor sa...

Charmig, händig, fiffig och jättesöt vas/ljusstake du gjorde! Full av beundran är jag!

Kram Gugi

Snäckskalsdalen. sa...

Mysigt och elegant på en och samma gång! Kommer du på alla fina idéer själv? Fantastiskt!
Agneta kram

Lisa sa...

Hej Sanne.. Superfina ljusstake du har fiffat till. Du är så kreativ. Och så skönt att hon repat på sig brorsdottern. Hoppas även att den stackars båten kommit loss. Önskar dig en fin vecka...

Kram Lisa

Photo by Maria sa...

Så snygga flaskorna blev vita och som ljusstakar..

Kram Mia

Pia sa...

Himmel o pannakaku så det blev snyggt!!!! Och tändsticksasken!!!!!

Kramar!
-Pia-

Anna-Lena sa...

Snyggt, såna vill jag också ha! Får spana efter dukar på loppis nästa gång jag går dit :-) Ha en bra dag!

Anonym sa...

Superfin ljusstake/vas! Du är så idérik och man blir så inspirerad av din fina blogg.

Ha en fin vecka!

Kram Renate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...