17 okt. 2011

Vita vida vidder...

 Vi bilade upp till höga höjder. Grossglockner i Österrike var 
ett av målen... På över 2500 meters höjd var vi...

Men nog kittlade det i maggropen då vägen var smal och krokig 
och gick rakt upp. Jag vågade knappt titta över kanten då vi 
åkte längs de smala serpentinvägarna...

Vi bilade över till Italien och fick tipset att besöka Misurina.
Vi visste inte vad som väntade oss... Ett landskap som 
liknade öken fanns framför våra ögon och Dolomiterna
 tornade upp runtom. Vi var igen på 2500 meters höjd...

Dolomiterna fotade från bilfönstret !

Den sista natten under vår resa sov vi på ett litet hotell i 
Cortina... Men vardagen kallar och bergslandskapet har 
byts ut till våra hemtrakters landskap...

Önskar er ALLA en vacker höstvecka !
Kraam
Sanne

13 kommentarer:

Vit dröm sa...

Ser helt underbart ut!
Ha en skön måndag!
Kramar Anna

Anette Ryan sa...

Vackra bilder Sanne!
Gillar att man kan skymta liten i näst sista bilden :)
Anette

Snäckskalsdalen. sa...

Så fullkomligen otroligt vackert både i detta inlägget och i det förra, och fint väder hade ni också så att man verkligen såg bergen och molnen där nere nånstans......så vackert!
Agneta kram

Anonym sa...

vackert o udda trappstång..den hade nog maria monta gillat??

Maria sa...

Vilka helt fantastiska bilder du visar. Så sagolikt vackert...:) Kram Maria

rosenälvorna sa...

Underbart vackert, för både kropp och själ :) Christina

Livet på Vestergård sa...

Efter ett besök i Schweiz har Österrike stått på min lista över drömresmål. Det ser helt inderbart ut!
Kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Så hisnande vacker blå himmel mot det snövita. Vilken underbar resa du fick och visst är det alltid så skönt att få komma hem. Jag vågar knappt tänka på min resa innan allt är packat och klart. ♥

Johanna Stålros sa...

Magiskt vackert!!!! Kram Johanna

Annelis hantverk sa...

Vilken undebar resa och vackra vyer!
Ha det bra!

Lisbet sa...

Så vackert! Jag förstår att det kändes i maggropen då ni bilade rakt uppåt. Vet inte om jag skulle ha klarat det... kanske skulle jag ha stigit av och börjat promenera istället :)

Betong ute och inne sa...

åh vilka vackra bilder du visar....mmm njuter. Där måste varit jättevackert att vara...

Ha en bra tisdag
Kram Malin

Anonym sa...

Vilka underbara bilder så fint med den blå himlen och de snöklädda topparna. Kan tänka mig det pirrade bra i maggropen på er färd uppåt.

Gillar trappstången/räcket så fint!

Önskar dig en fin fortsättning på tisdagen!

Kram Renate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...